Silivri sembolizmi

Ve gelecek seçimlerin ana sloganlarından birisi ilân edildi: “Silivri’yi kapatacağız.”

Mansur Yavaş seslendirdi bunu Çağlayan meydanında. Ekrem İmamoğlu’nu desteklemek için gelmişti İstanbul’a, İmamoğlu ifadesini verdi ve otobüsün üzerine birlikte çıktılar.

Mansur Yavaş’ın İmamoğlu’nu desteklemek için İstanbul’a gelmesi sembolik anlamda çok önemliydi. “CHP’nin Cumhurbaşkanı adayı kim olacak?” sorusu bu ikili arasındaki “rekabet” ekseninde konuşuluyordu. Erdoğan’la yarışta ikisi de favori gözüküyordu. Ama “ikili” yapı, zaaftı. Hele bu “ikililik” seçim arifesine kadar devam ederse, kitleler de dağılır, bir adayda yoğunlaşma mümkün olmazdı.

Çağlayan’da “ikili” otobüsün üstüne birlikte çıktı, Mansur Yavaş, “Ekrem’in sahnesi”ne çıkmaktan kaçınmadı, birlik görüntüsü verildi, kendi itibarından kayıp yaşadı mı, sanmıyorum, ama İmamoğlu’nu beslediği de aşikâr. Onları dinleyen kitlenin, bu birliktelikten iktidar umudu çıkardığını tahmin etmek zor değil.

Hem İmamoğlu hem Yavaş güçlü mesajlar verdiler Çağlayan meydanında. Sergilenen savunma dili değildi, Yargının siyasallaşması gibi çok temel bir itirazı, hem de savcıların huzurundan çıktıktan sonra Türkiye ile paylaştılar.

İktidar cenahı, İmamoğlu ile böyle davalarla cedelleşme görüntüsü içine girmekten memnun mudur? İmamoğlu’na yönelik böyle yıldırım hızlı davalar açanlar, yukarılardan iltifat mı görmüşlerdir? Yargının siyaset aracı haline geldiği görüntüsünü besleyen bu tür girişimler iktidara artı mı yazıyor eksi mi?

Çağlayan’dan yansıyan son haftanın, gerek Halk tv mensupları gerek İmamoğlu yargılaması yönünden özellikle iktidara destek veren kitlelerin ağzında kekre bir tat bıraktığından eminim.

Buna otel yangını faciasının ardından iktidarın özellikle Turizm Bakanı’na yönelik koruma zırhı görüntüsünü ekleyin.

Suriye zaferi” ile yukarı doğru yükseldiği düşünülen ibrenin bir hafta içinde aşağılara doğru indiği açık.

İktidar cenahının, Çağlayan meydanından en çok neyi önemsediğini tahmin etmeye çalışalım:

-Sanırım İmamoğlu – Yavaş birlikteliğinin nasıl ilerleyeceği en stratejik meraklardan birisi olmuştur. Medyaya, bu birlikteliği torpillemek için yoğun kulis üretme görevi verileceğini tahmin etmek zor değil. O konu, CHP içinde de sancılı alan olmaya adaydır. Çağlayan meydanındaki Ağabey – Kardeş samimiyeti, siyasetin nefis cedelleşmesinde kolay sürmeyebilir. O alana, her çevrenin zihin – gönül dünyasını torpilleyen pek çok ecinni karışır. Herkesin 2023 seçimlerinde “6’lı Masa etrafında yönetilemeyen” olayı hatırlaması boşuna değildir. CHP, İmamoğlu ve Yavaş o sınavı nasıl verecek, toplum, siyaset dünyası, hep birlikte onu takip edecek.

-“Silivri’yi kapatacağız.” Bu söz Mansur Yavaş’a ait. İmamoğlu ise Yavaş’ın ardından “Silivri’yi tarım merkezi ya da bilim – sanat merkezi yapmak”tan söz etti. Yavaş’ın “Silivri’yi kapatma” cümlesinin Silivri sembolizmi açısından çok daha etkili olduğu muhakkak. İktidar cenahının Cuma günkü Çağlayan’dan gelecek seçimler için bir “Silivri gündemi” not ettiğine de kesin gözüyle bakıyorum.

Birkaç gündür gazetelerde köşe yazılarını okuyanlar en çok “Boğulma” temasının işlendiğini görürler. Yaşlı bir kadın Pazar yerinde İmamoğlu’na “Aman evlâdım, konşmalarına dikkat et, seni de içeri almasınlar” dedi. “İçeri” dediği yer Silivri idi… Artık sokakta, siyasetçiler değil, sade insanlar arasında dolaşan “Silivri soğuktur” ifadesini Mansur Yavaş “utanç verici” olarak niteledi.

Bu ülkede zaman zaman bazı cezaevleri sembolleşir. İşkenceleri ile, zulümleri ile… Diyarbakır, Mamak, Ulucanlar… Bülent Arınç mı söyledi, “Diyarbakır cezaevinde olanları ben yaşasaydım ben de dağa çıkardım” sözünü? Ak Parti iktidarı da öyle görüyordu 12 Eylül yıllarının Diyarbakır Cezaevini… Kapatıldı, müze oldu.

Silivri, bu iktidar döneminde inşa edilmiş, devreye girmiş ve “Soğuktur” tanımlaması ile bu iktidar döneminde birleşmiştir.

Sembol “siyasi” dâvâların sanıkları oraya yerleştirilmiştir. Mahkumiyetleri AİHM’den dönen kişilerin yıllarca yattığı, yatmakta olduğu bir mekandır Silivri cezaevi… Hâlâ gönderiliyor, gönderiliyor insanlar oraya…

Oraya gönderilenler, bir de iktidar cenahının siyasetçileri tarafından suçlanıyor.

Oraya gönderilenler, iktidar mensuplarınca suçlandığı için “Adalet beklentileri” de, siyasetin girdabında yok oluyor.

Evet, iktidar mensupları, Silivri’yi kendi elleriyle, ağızlarıyla sembol haline getirmiş olmaktan mutlular mı bilmiyorum, ama yapılacak bir seçimde kendilerini vuracağından emin olmalılar.

Hani denir ya, “yargı kararları ‘bumerang’ gider, döner atanı vurur.” Silivri’nin mağdurları var, bu kesin, oradan pek çok yargı hatası tazminatı ödetilecek Türkiye’ye, ama Silivri’nin onu siyasal yargının sembolü haline getirenlere bir siyaset dersi vereceği de kesin gibi gözüküyor.

Yanılmışız!”

Bu söz Türkiye’nin tanıdığı bir söz. Silivri için de söylenecek, çaresi yok.

YORUMLAR (117)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
117 Yorum
  • Vatandas / 03 Şubat 2025 19:11

    Mecliste milleti temsil eden vekilleri ettikleri yemine sadık kalmaya davet ediyorum.Buyk vebalde olduğunuzu hatırlatmak istedim...

    Yanıtla (0) (0)
  • Karadavut / 02 Şubat 2025 22:48

    AKP'nin adaleti bundan böyle Silivri ile anılacak. Katılıyorum yazara. Hem de nesiller boyunca.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yazıcı / 02 Şubat 2025 12:05

    M. Moğultay-S. Oktay adalet bakanı olsaydı yargı hk. düşüncelereniz nasıl olurdu.

    Yanıtla (6) (28)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:31

    Bu ikisi döneminde kaç tane belediye başkanı kaç tane parti başkanı tutuklandı?

    Yanıtla (13) (2)
  • Selçuklu / 02 Şubat 2025 18:27

    O dönemlerde refah partisinin bile belediyesi yok gibiydi kimi alacaktı görevden, dyp, anap lıyımı.

    Yanıtla (0) (7)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 18:49

    Mogultay adalet bakanı iken reis ibb idi. Urfa ve Van 1984'de refaha geçmişti. Seyfi Oktay varken refah belediyeciligi fenomen olmuştu. Konya Bahçelievler, bağcılar vs...
    Sonra 94'de aldı yürüdü...
    O zamanlar sıkı milli görüşçü abdestli adamlar vardı tabii...

    Yanıtla (3) (0)
  • Deli Kurt / 02 Şubat 2025 18:21

    Netanyahu: Trump'la Orta Doğu haritasını yeniden çizeceğiz
    İsrail Başbakanı Netanyahu, Gazze'de ateşkesin ikinci aşaması için Trump'la görüşmek üzere Washington'a gidiyor. Netanyahu, uçağa binmeden önce, Trump'la Orta Doğu haritasını yeniden çizeceklerini söyledi ... Savaş ve katliamlar yeni başlıyor..Herkes aklını başına alsın ... mış gibi yapmasın... ABD İsrail İngiltere , insanlığın ve Allah'ın düşmanıdır.. yarın Allah'ın huzurunda biz NATOya , Cento ' ya bağlıydık derseniz..girin yüzüstü !.

    Yanıtla (1) (2)
  • Fikri Zahir / 02 Şubat 2025 09:43

    M.Yavaş hukukçu, adalet mhk cezaevi gibi kelimeler ezberinde. İmamoğlu anavatan özal ekolü ile inşaat hamuru ile yoğrulmuş. Silivri ve Şile de en azından sebze hatta et süt üretmek mümkünken çete dediklerinin yoluna köprüsüne katmerli ödemelerle domatesi yedirmez on katına. Sağ rakip olarak Yavaş’ı ister niye acaba? İmamoğlu olmazsa CeHaPe nin kıl seçmeni gidermi sandığa?? İşte zırt soru:İ.oğlu ile gidilen yolda CeHaPe gerçekte sol’ mudur seçmence..

    Yanıtla (1) (1)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:53

    Bence gerçek sol İmamoğlu. Almanyada tüm azınlıklar, alt gelir grupları spd'ye umut bağlıyor. Sağ parti cdu işletme sahipleri ve paralıları, halk çoğunluğunun baskısını temsil ediyor.
    Turkiyede de gerçek manada sosyal demokrasi, sosyal adalet, sosyal devlet projelerini onceleyebilecek olan imamoğlu.
    Sol demek Amerika'daki cumhuriyetcilerin izdüşümü olmak değildir.

    Yanıtla (2) (3)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 18:21

    Hatta imamoglunun süt dağıtımı gibi uygulamaları, maddi imkanı sınırlı bir yönetimin takinabileceği sosyal devlet tavrıdır.
    Churchill'in milkman metaforuna baktım internette. Avrupada bu konu bir endüstri bile oluşturmuş. İnek illustrasyonlu üzerinde milkmann ve Churchill yazıları bulunan süt şişeleri vs...
    İmamoğlu buradan aslinda daha canlı yürüyebilir.
    "Sabahları bizi artık sadece ezan uyandırsın, kapımızı sadece sütçü çalsın"
    Belediyenin süt dağıtımını vurucu bir kampanyanın odağı ...

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okunur / 02 Şubat 2025 14:54

    Hitler döneminde Almanya´nın büyük bir şehrinde basit bir sebepden dolayı üç sendikacı tutuklanır. Sadace Hitler´in ilgisini çekip gözüne girebilmek için üç kişi idam edilir. Bazı çevreler büyük tepki gösterir ama, bir çağın düşünce ve duygu biçiminde (Zeitgeist) boğulur gider. Filmlere konu olmuş gerçek bir hikayeden kıssadan hisse.

    Yanıtla (6) (0)
  • Gani / 02 Şubat 2025 15:51

    Ne demek istediğiniz belli, abartmayın lütfen.

    Yanıtla (1) (4)
  • karar okunur / 02 Şubat 2025 17:19

    Bu bir kıyaslama değil. Ama Iyi, ama kötü tarih hiç bir şeyi unutmuyor. Yıllar sonra filimlere konu oldu. Anlatılmak istenen kraldan çok kralcıların kralı nelerle bir araya getirdiği. Bir önceki yazıda konuya dair McCarthy örneğini vermiştim. Bugün de Taha bey verdi. Nihayetinde üzerinde uzlaşılan sembolik bir şey ve örnek vazifesi görüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 18:15

    Tutuklamalar konusunda eşik aşılıp iş abartilinca, karşı argumanda ne hakla ölçü bekleyeceksiniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Köylü / 02 Şubat 2025 13:14

    Mansur Yavaş ile E. İmamoğlu kendi aralarında anlaşmalı ve birisi CB adayı, diğeri CB yardımcısı adayı olmalıdırlar.
    Bu birlik görüntüsü, karşılarına kim çıkarsa çıksın, büyük bir farkla kazanmalarını sağlar..

    Yanıtla (15) (1)
  • Oyoy / 02 Şubat 2025 15:23

    Tamam mansur Cumhurbaşkanı İmamoğlu da yardımcısı olsun.
    Oylama yapalım:
    A. Kabül edenler
    B. Kabül etmeyenler

    Yanıtla (0) (4)
  • -/+ / 02 Şubat 2025 18:15

    Fazla tercih olmamış, sanırım İmamoğlu C. Başkanı olsun istiyorlar!

    Yanıtla (1) (1)
  • Yorumcu / 02 Şubat 2025 12:55

    Bu yargı hatası tazminatları kararı etkilenenler tarafından mı karşılanıyor yoksa bizler mi ödüyoruz? "Yanılmışız" yeterli oluyor mu tüm kaybedenler açısından?

    Yanıtla (4) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 15:14

    Olmaz sanıyorum. Yeterli olsa AİHM mahkemesi boşuna mı tazminat kararları alıp duruyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yamtar / 02 Şubat 2025 14:37

    DEVA Partisi İzmir Milletvekili Ösen: Türkiye geneli karşılıksız çek tutarı yüzde 210 , karşılıksız çek sayısı ise yüzde 86 arttı .... hepsi yalan bu doğru.. uçtuk , kaçtık, atladık zıpladık, aya gittik felan vs alayı hikaye... aslında herkes biliyor zarların hileli olduğunu herkes biliyor geminin su aldığını yine herkes biliyor kaptanın yalan söylediğini... bahçeleri bahar görmesin.. bir kalemde milletin 128 milyar dolarını bir yerlere kaydırdılar

    Yanıtla (9) (0)
  • Hercai / 02 Şubat 2025 14:08

    Silivri hemen kapatılmasın... Silivri'yi Silivri yapanların bir kısmı bildiğim kadarıyla orada, henüz orada olmayanları da adil bir yargılama sonrasında misafir ettikten sonra kapatılıp müze yapılabilir.

    Yanıtla (6) (2)
  • Sems / 02 Şubat 2025 10:06

    Bu gidişle silivri nin namı yassı adanın namını geçecek.

    Yanıtla (7) (1)
  • Fakir// / 02 Şubat 2025 13:44

    Sizin oradan bakınca öyle görünüyor olmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • ahmett / 02 Şubat 2025 11:38

    Evet ne yaptı diyarbakır cezaevi bir örgüt yarattı Türkiye 40 yıldı onla uğraştı.akp bu baskıcı düzeni değiştirdiği ile övünüyordu ama şimdi kendisi öyle bir cezaevi oluşturma peşindedir.Türkiyenin bu girdapta kurtulması için imamoğlu ve mansur yavaşa çok iş düşüyor fedakarlık yapmaları gerekir önce ben değil önce türkiye demeleri gerekir.delege seçimi değil ikisininde yönetimde olacak şekilde bir yol izlemeleri gerekir.yoksa bu ikdidar bunları birbirine füşürerek parçalamak isteyecektir bu

    Yanıtla (7) (0)
  • Danedane / 02 Şubat 2025 11:50

    İşiniz zor, chp yönetimi ve chp liler İmamoğlu diyor, bunu mansur biliyor, mansur halka soralım üye delegeye değil diyor.Doğrusuda bu değil mi?

    Yanıtla (3) (2)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:35

    Öne çıkan rakip politikacıların hukuki dayanağı belirsiz gerekçelerle toplanıp içeri atıldığı bir dönemde...
    Bu konuları ört bas etmek için, koca koca adamlar
    Dedikodu yapıyorlar...
    Sefa Doğanay'ın "dedikodu bombası Neriman" videoları falan koyun mitinglerde de, vatandaş hiç olmazsa azcık gülsün.

    Yanıtla (0) (2)
  • KARAR OKURU / 02 Şubat 2025 13:42

    Açık konuşalım, bilmeyenm i var, partiyi İmamoğlu yönetiyor, garibim Özgür bey da Ak bulut durumunda, Güya ön seçim yapacaklarmış, hiç bir ön seçim Demokratik sonuç vermez, her partide her zaman yanlı sonuç verir, mansur tabiki bunu istemez.

    Yanıtla (1) (2)
  • Namık Kemal Bayraktar / 02 Şubat 2025 13:17

    Yeni göreve başlayacak bir savcının,kur’a töreninde binlercesi arasından adı okunarak sayın Cumhurbaşkanı’nına özel olarak tanıtıldıktan sonra,AKP gurup başkan vekili teyzesi(veya halası) ve Adalet Bakanının arasında yer aldığı fotoğrafının medyaya servis edildiği bir ülkede,adalet adına hepimiz boşuna nefes tüketmiyor muyuz,Hocam.Saygılar.

    Yanıtla (11) (0)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 13:07

    Demokrasi, sabah erken saatte kapı çaldığında gelenin muhtemelen sütçü olmasıdır"

    (Democracy means that when there's a knock in the door at 3 am, it's probably the milkman.)

    Winston Churchill
    ...

    "Öyle adil bir dönemi bu ülkeye kazandıracağız ki senin çocukların dahil kimsenin sabahın köründe derdest edilerek evinden alınmayacağı günleri bu ülkeye biz getireceğiz."

    İmamoğlu

    Yanıtla (9) (2)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 12:58

    Uzun iktidarların insanları bunalttığı bir gerçek. yargı baskısı da bunun sonucu. %51 ile kazanılan seçimlerle 'neden hep %51-52 o da ayrı bir konu) diğer yarıyı yok saymak milli irade falan değil. cuma günkü konuşmanın adliye binasının hemen dibinde yapılması da çok önemli. Ak partiyi rahatsız ettiği açık. yolun sonu göründü. umarım kazasız belasız bir değişim olur.

    Yanıtla (8) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:56

    Mansur Yavaşın Silivri çıkışı ile İmamoğlunun bilirkişi çıkışları başarılı çıkışlar. Ama Silivri sembolü daha da etkileyici. Daha kapsamlı anlarını da savunabilirlerse daha çok puan kazandırır. Yüzeysel bırakırlarsa bir müddet sonra unutulur.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:57

    Imamoglunun şu sözü bence daha önemli:

    "Öyle adil bir dönemi bu ülkeye kazandıracağız ki senin çocukların dahil kimsenin sabahın köründe derdest edilerek evinden alınmayacağı günleri bu ülkeye biz getireceğiz."

    Yanıtla (7) (2)
  • Turgay / 02 Şubat 2025 10:55

    Silivri kapatılmalı ama daha büyüğü yapılmalı. Görünen o ki bir iktidar değişikliğinde çok daha büyüğüne ihtiyacımız olacak.

    Yanıtla (14) (2)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:47

    Akit ve şafak gazetelerinin okurlarının izdüşümü muhalif basında tabii ki olacak. Chp içinde rövanş ozlemcisi kitleler var muhtemelen.
    Ama aday olarak, yazıya başlık olan yaklaşımın sahibi Mansur bey ve
    Asıl aday İmamoğlu var. Imamoğlunun şu sözü her yere yazılmalı:
    "Öyle adil bir dönemi bu ülkeye kazandıracağız ki senin çocukların dahil kimsenin sabahın köründe derdest edilerek evinden alınmayacağı günleri bu ülkeye biz getireceğiz."

    Yanıtla (3) (2)
  • Esfender / 02 Şubat 2025 12:41

    Gelir dağılımının bozulması, halkın yoksullaşması, gelir politikası ve sosyal politikalarla düzeltilebilir. Ama ülkenin yoksullaşması uzun zamanda ve zor telafi edilir.

    Her yerli ve milli, ülkesinin yoksullaşmasına çocuklarına ve torunlarına kötü miras kalmasına itiraz eder. Ama biz etmiyoruz.

    Cumhur ittifakı, yerli ve milli olduğunu söylüyor, ama bilerek veya bilmeden uyguladığı politikalar ile ülkenin yoksullaşmasına neden oluyor. Gerçekte ise ülkenin yoksullaşması kadar büyük turp o

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet Emin / 02 Şubat 2025 12:40

    Ahmet abi.11 yeni cezaevi yapıldığı söyle niyor .kime niyet kime kısmet atasözü . Dün sayın Bülent Arınç sayın cumhurbaşkanımızı hararetle alkışlıyordu . Güzel ülkemizin Güzel insanların ne durumda bunlar söylemezler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Malkoç / 02 Şubat 2025 12:07

    hergün bir şeyler konuşuluyor ,yazıp çiziliyor.. mecburuz , bu işten ekmek yiyoruz diyorlar.. gazeteciler, televizyoncular, köşe yazarları, pol İT ikacılar, akademisyenler, hocalar vs ... bütün bu hengâme ve herc û merc içerisinde bir şeyin farkındalar mı acaba ... 1000 TL , 100 TL etmiyor.vatandaş , en büyük paramız 200 TL ile tek kişilik kıymalı pide yiyemiyor .200 TL bozuk para oldu ..Bin TL' nin dokuz yüz TL' sini
    haramiler çaldı. çalmaya da devam ediyorlar.asıl mesele bu. .gerisi hikaye

    Yanıtla (12) (0)
  • Malkoç / 02 Şubat 2025 12:35

    eyy millet haberin var mı ?... en büyük paran 200 TL bozuk para oldu, haberin var mı?.. milletin haberi var elbette.kasaba, çarşıya, pazara gidiyor.. birilerinin haberi yok , çünkü onlar dolar , Euro, külçe altın , gemi , gayrimenkul işlerine bakıyorlar.küçük şerik te gayrı meşru işler, koko moko , muz arası Coco ithal, ihraç işleri..???? yine motosikletli torbacı katillerle hem hal vaziyette.. Lawrenceler hiç bitmez..kimi zaman şıh şeyh hazret mübarek olurlar, kimi zaman bilge devlet ! adamı vs

    Yanıtla (4) (0)
  • Adalet / 02 Şubat 2025 12:34

    Ahmet hocam size sormak isterim.CHP nin iktidar olacağına olmak istediğine inanıyormusun?Bu köklü partimizin sabıkalı olduğuna hidayeteerip ermediğine ıslah olupolmadığına ne dersiniz?Neden iktidar olamadıkları dindar kesimle olan problemlerini çözme gibi bir iradeleri varmı PKK ve sol örgütlerle ilişkileri konusunda ne düşünüyorsunuz mülakatı kaldıracaklarmı?

    yargıyı nasıl bağımsız yapacaklar enflasyonu nasıl düşürecekler masalarda geyik muhabbetleri yapacaklarmı evin içinde kavgaya devammı

    Yanıtla (1) (3)
  • Sahin / 02 Şubat 2025 12:30

    Osman Kavala yıllarca hapiste
    Bu nasıl kin adalet sarayı nerde?

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 08:46

    "Silivri" bu iktidarın utanç senbolü olacak samimi dindar insanlar yıllarca belkide asırlar sürecek etkisiyle Silivri isminden utanacaklar hiç şüpeniz olmasın sayın Taşgetiren

    Yanıtla (13) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 12:27

    Müslümanlar neden utanacak. Silivriyi kim bu kadar sembol haline getirdiyse onlar utansın. Toptancılık yapma. Ben istemedim. Ama Müslümanım. Öyleyse neden utanacak mışım. Fırsat bu fırsat deyip Müslünanları karalama. Kimi karalayacaksan sadece ama SADECE ONU karala.

    Yanıtla (1) (7)
  • KARAR OKURU / 02 Şubat 2025 12:14

    CHP’nin Cumhurbaşkanı adayı kim olacak?”

    Kimi gösterirler göstersinler kazanamaz ama aday

    Mansur yavaş olmalı, sağ seçmen olarak İmamoğlunu istemem, madem chp ye oy vermeyeceksin, neden konuşuyorsun diyenler olabilir.

    Cevap: İmamoğlu yalpalıyor mansur düz çizgi üzerinde.

    Yanıtla (0) (6)
  • Asprin / 02 Şubat 2025 11:58

    Yandaşlar biraz yoldaş medyaya, yoldaşlarda biraz yandaş medyaya baksın ki kendi kararını versin, at gözlüğü takınca noksan yanlış görürüz,dolayısoyla objektif olamayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Takipci / 02 Şubat 2025 11:21

    SILIVRI bir hapishaneden cok daha fazlasidir; "Kumpas Sistemi"nin semboludur...

    Yanıtla (23) (1)
  • Kanuni / 02 Şubat 2025 11:51

    Ne demek kumpas, bsş gibi suç ve ceza.

    Yanıtla (0) (12)
  • ahmett / 02 Şubat 2025 11:45

    Chp delege seçiminde vazgeçmelidir.cumhurbaşksnı yanlız chp seçmeni ile seçilmiyorki türkiyenin bu darboğazda kurtulması için imamoğlu ve mansur ysvaşa çok büyük görevler düşüyor.anlaşarak ya bşri çekilmeli yada ikisininde yönetimde olacağı bir yol düşünülmelidir.yoksa bu ikdidar son on yıl seçimlerinde söyleyeceği bir sözü olmadığı için hep böl parçsla iftiralarla seçimleri almıştır.öyle bunların umrunda tğrkiye yok koltuk vardır.yazık bu ülkeye Mansur yavaş ve imamoğlu çok iyi düşünmelidir.

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru - ... / 02 Şubat 2025 10:27

    chp de ilk defa akıllıca iş yapan biri ortaya çıktı. mansur yavaş iktidara geldiklerinde yapacakları ilk icraatı açıkladı ve toplumda heyecan yaratmayı başardı. bundan sonra da boş konuşmak, ağlaşmak, şikayet etmek yerine halka yapacakları icraatları açıklamalılar. pahalılığı önleyeceğiz, milletvekili sayısını düşüreceğiz, eğitimi devlet eliyle ve kaliteli yapacağız, yolsuzluğu önleyeceğiz, adaletin bağımsızlığını sağlayacağız, vs. vs ...

    Yanıtla (2) (0)
  • Naim / 02 Şubat 2025 11:16

    Çürüme sarmış her tarafı beklentim yok, bu ülkede demokrasi hakkıyla hiç olmadı ki chp gelince olsun, olan garibe, alt gelir grubuna oluyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • melek / 02 Şubat 2025 00:40

    Gecikmiş adalet adalet değildir.

    Yanıtla (11) (2)
  • Hayrettin ULUSAL / 02 Şubat 2025 06:55

    Evet, doğru söylüyorsunuz.Onun için Tanzimat ' tan başlayarak Cumhuriyet tarihi boyunca bu milletin maddi - manevi değerleriyle alay eden; Batılılaşacağız diyerek bu milletin dilini ve kültürünü yok edenlerden geç de olsa hesap sorulmalıdır!

    Yanıtla (6) (57)
  • Taşkın / 02 Şubat 2025 08:42

    Hayrettin bey kendi ezberinde debeleniyorsun… Belli ki ne tanzimattan ne de cumhuriyetten haberin bile yok….

    Yanıtla (12) (1)
  • Hâldili / 02 Şubat 2025 08:49

    Hayrettin bey haklısınız birde batıya özene özene çzümüzü kaybettik.

    Yanıtla (1) (11)
  • Mehmet / 02 Şubat 2025 09:01

    Bu milletin dili binlerce yıldır değişmedi. Bin yıl önceki dedenle hiç aracısız konuşabilirsin. Cehaletten sıyrılın, iftiradan sakının.

    Yanıtla (13) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 09:02

    Katılıyorum.

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 02 Şubat 2025 09:46

    Dilini ve kültürünü milletin kendisi yok eder. Bazıları bu yok oluşu ya hızlandırır veya yavaşlatır. Tam tersi de mümkün: Dilini ve kültürünü milletin kendisi geliştirir, zenginleştirir. Dilini ve kültürünü yok oluştan kurtarmak için sen ne yapmaktasın? Oy vermekten bahsetmiyorum. O bireyin yaptığı en zayıf bir eylemdir. Kendi dilini ve kültürünü geliştirmek ve zenginleştirmek için sen ne yapmaktasın?

    Yanıtla (5) (1)
  • Malkoç / 02 Şubat 2025 12:28

    Peki bir soru ; 23 yıldır benim paramı kim çaldı ?... Tanzimatçılar mı, İttihatçılar mı, yoksa iki ayyaş mı çaldı ?... yoksa bay Kemal mi?... ( İmamoğlu çalabilir ona rezerv ..hem Karadenizli hem müteahh it kökenli..) ...128 milyar doları tanzimatçılar mı sattı, kaybetti.. çalıyorlar ama çalışıyorlar ... kim bunlar , İttihatçılar mı ?... onların içinde çalanlar istisnaydı, şimdilerde çalmayan istisna.. artık sadece çalıyorlar .bu devrin özeti ..

    Yanıtla (6) (1)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 12:42

    Tanzimatın en önemli aydını ve marka değeri Ahmed Cevdet Paşadır. Türkiye gazetesindeki amcalar fi tarihinde İngiltere ile arası iyi olan mustafa resid paşa yaptı bu işleri diye bi başladılar. Sonraki gelen prof unvanlı adamlar bile amcaların bu önkabulunu deşelemediler...
    Tanzimat aydını ve Tanzimat devlet adamlarının mecelle ve devletler arası denge politikası, Abdülhamid Han'ın baş tacıdır.

    Yanıtla (0) (1)
  • İğdeci / 02 Şubat 2025 08:54

    Herkes için "gecikmiş adalet, adalet değildir."

    Yanıtla (3) (0)
  • Selim Başar / 02 Şubat 2025 10:58

    Doğru ama zararın neresinden dönülse o da kărdır..????

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 02 Şubat 2025 10:55

    Güzel yaratan kimseye hiç kimseye ama hiç kimseye ölümsüzlük ve sonsuz ikdidar vermemiştir ,.
    Ne demiş şair bu da gelir bu da geçer ağlama

    Yanıtla (5) (0)
  • Mülkün temeli / 02 Şubat 2025 10:39

    Mülkün Temeli militan Devlet partilinin zülmü üzerine inşa edilmiş, Ey mazlumlar bilinki zülmün sonu geliyor. çok yakında göreceğimiz şey FARAÇ tır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Öz A.Hamit / 02 Şubat 2025 10:24

    Hayrettin yine hayret ettirdin; taaa Tanzimat’a gitme düne bugüne bak. Bakar körsün mübarek!

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru - ... / 02 Şubat 2025 06:24

    atatürkün kurduğu ve hazıra konduğumyz laik cumhuriyetin kıymeti anlaşılamadığından, bilinmediğinden bugünlere geldik. şimdi çoğu insan bugünlerde siyasal islamın gerçekte ne olduğunu görerek, bizzat yaşayarak değerini anlamaya başladı. onun gençliğe hitabesi tam bir baş yapıttır. okurken hala titrerim.

    Yanıtla (31) (2)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 09:09

    Titremeye devam et. Siyasal İslam dediğin ne. Kim bu terimi ortaya attı. Yerli mi ithal mi. Neden Siyasal Hristiyanlıktan Siyasal Yahudilikten bahsedilmiyor. Osmanlı Selçuklu Devetlerinde 4 Halife döneminde Asrı Saadette var mıydı bu neseb-i gayr-i sahih terim. Peygamberimizi Hulefe-yı Raşidini de siyasal İslamcılıkla suçluyor musun. Trumhı Siyasal Hristiyancılıkla.Neyanyahuyu Siyasal Yahudicilikle suçluyor musun.

    Yanıtla (2) (9)
  • karar okuru - ... / 02 Şubat 2025 12:16

    hakkıya: başkasından duyduğunuz şeyleri papağan gibi tekrarlamak yerine halifelerin nasıl öldüğünü bir araştırın isterseniz. din ve inanç kişi ile Allah arasındadır, devletle Allah arasında değil.

    Yanıtla (8) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 09:14

    Hazıra mı konmuşlar. Kim istedi ki Laikliği. Halk mı istedi. İstemedi ise nasıl hazıra konulmuş oluyor. Halk istedi ise neydi o İstiklal Mahkemeleri. Neden asıldı Menderes. Neden her 10 yılda bir darbe oldu. Neden 28 Şubat oldu. Neden 8 yıllık eğitim zorunlu kılındı. Neden ikna odaları kuruldu. Neden. Halk istediği için mi. Öyleyse kim neye hazıra konmuş. Kim istemiş laikliği. Sadece Cumhuriyeti desen neyse.

    Yanıtla (4) (11)
  • karar okuru - ... / 02 Şubat 2025 12:38

    hakkıya: vahdettini kim istedi hiç düşündünüz mü, ona veya abdülhamit yönetimine neden hiç itiraz etmiyorsunuz da övüp duruyorsunuz. onları halk mı seçti.

    Yanıtla (7) (1)
  • OkuR / 02 Şubat 2025 13:17

    "28 mayısı radyodan" kim okudu
    "28 şubat "kararlarında imzası olan bayan tog açılışında kimle dua ediyordu,mağdur olanlarla eden yanyana

    Yanıtla (7) (0)
  • Değirmenci / 02 Şubat 2025 09:20

    Muhafazakâr, milliyetci kadrodan oluşan iktidara bakıp İslam dini hedef alınamaz.50 yıldı iktidar olamayan chp kendini sorgulamalı.

    Yanıtla (1) (9)
  • Bir Dost / 02 Şubat 2025 09:47

    "Siyasal laikçilik" "Siyasal Alevilik" "Siyasal etnik irkcilik" zihniyeti mensuplari da yillardir; Islam ve Müslüman düşmanlıklarını "muhaliflik" ve "Siyasal Islam" karşıtlığı kılıfı altında ve Ataturk simsarlığı numaraları yaparak gelenek haline getirmişlerdir

    Yanıtla (2) (9)
  • Zorbey / 02 Şubat 2025 05:20

    İkisininde vizyonu yok. Sanki chp de kimse kalmamış. Görünen de zorunlu birliktelik. Formül şu: İmamoğlu C. Başkanı, kazanırsa parlamenter sisteme dönüleceğindem mansur başbakan. Evdeki hesap çarşıya uyar mı bilinmez ama şahsi düşüncem zor.

    Yanıtla (4) (30)
  • Okur / 02 Şubat 2025 09:14

    Vizyonu olan biri kafanızda var ki; böyle düşünüyorsunuz. İsmini verin biz de öğrenelim.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 09:17

    Öyle bir düşünceleri varsa ve samimi ise şimdiden yasa tadarısı hazırlayıp meclise sunsunlar. O zaman bence Akp de destekler. İşine gelir. Hem erken seçim erken olabilir. Yoksa kimse inanmaz güvenmez. O kadar yetkiyi kim gözardı etmek ister.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halit / 02 Şubat 2025 09:09

    Silivri derken haksız, hukuksuz yere ceza verilenlerin adresi burası demek isteniyor, oysa olay hiç de öyle değil, öyle diyen chp ile Dem ve bunların yanlıları.

    Yanıtla (1) (7)
  • fafa / 02 Şubat 2025 09:05

    Silivri kapatılırsa zihinlere AKP yerleşek.Silivri tarih olsa bile,Silivri denilice akla AKP gelecek.

    Yanıtla (7) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 09:01

    Yazar Mansur Yavaştan daha başarılı bir Silivri sembolü çizmiş. Mansur Yavaş umarım Sözcü ve Cumhuriyet dışında Karar yazarlarına okuyordur. Bu yazıdan nemalanabilir. Bu etkileyici alanı işletebilir. Çünkü bu maden rezervi bol bir maden.

    Yanıtla (1) (0)
  • Murat 61 / 02 Şubat 2025 08:59

    Yil 1985 henüz 18 yaşında mobilya fabrikasinda çalıyorum- çalıştığım fabrikanın suyu kirli olduğu için içme olarak değil, Temizlik suyu olarak kullanılırdı.ı işe yeni başlayan işçilerden biri lavaboda bu sudan içmeye başlayınca, suyun içmeye uygun olmadığın söylediğimde buna dönerek, hemşehrim suyanca........suyu da içersin dedi. 28 şubat döneminde dünya görüşüne uygun gazete ile çalıştığım kuruma rahatlıkla giderdim Sahi bu gün aynı özgürlük varmi ?.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 08:09

    İnşallah hocam, onlarında birgün bu hak, Hukuk, adalet nerede diyeceklerini ölmeden duyar.

    Yanıtla (3) (0)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 01:24

    28 şubat müzesi yapılamadı. O dönemdeki andıçlı basın çabuk unutuldu.
    Bugünler geçtikten sonra, bazı gazetelerin manşetlerini sergileyen, devamlı, basın dünyasının karanlık yüzü sergisi olmalı.
    Her daim canlı kalsın bugünkü makyavelizm. Bir kısım gazeteciler ve yazarların yarın kendilerini özgürlük fedaisi gibi satmaya yüzleri olmasın.
    Bugünlerde yaptıkları hep halkın aklında kalsın.
    Değerleri bırakıp maksada hizmet etmenin sağı solu yok. Makyavelizm her cenahta geçer akçe...

    Yanıtla (4) (18)
  • İznik / 02 Şubat 2025 01:20

    Nazım sabahattin Ali Orhan Kemal Kemal Tahir vd hangi hapishanelerde yatmislardi..onları hangi sebeple kim hapse attirmisti.sabahattin Ali'nin mezarı bile yok .neden n..

    Yanıtla (6) (15)
  • OkurM / 02 Şubat 2025 01:16

    Demirel'in "karakollar camdan olacak" vaadini hatırlıyorum. Kitlelerin umudu olarak Gümbür gümbür gelenler, sembol karakol ve hapishaneleri dönüştürme, ortadan kaldırma vaadiyle çıkıyor toplumun karşısında.
    Aşağı doğru kayıp gitmekte olanlar ise, jop, mapus damı gibi karanlık çarelerle tutunmaya çalışıyor.

    Yanıtla (4) (8)
  • Vatandaş / 02 Şubat 2025 00:28

    Ak Parti iktidara geldiğinde umut olarak gelmişti ancak gelinen noktada ortada… Dün umudu, geleceği, iyiliği temsil ediyorken; bugün adaletsizliği temsil ediyor.

    Yanıtla (38) (1)
  • OkuR / 02 Şubat 2025 00:17

    Bedeli ödenene rozet takıyor
    Ödeyemediğini içeri alıyor
    rakibi ile adil savaşmak yerine, yağcılık yapanlardan medet bekliyor

    Yanıtla (33) (2)